Overwatch- pierwsza nowa marka od 18 lat

Czym jest Overwatch?

Overwatch skupia się na walce dwóch sześcioosobowych drużyn. Podobnie jak w grach multiplayer online battle arena, gracz wybiera jedną postać (wg stanu z listopada 2018 pula wynosi 29 bohaterów) z wyjątkowymi umiejętnościami. Bohaterowie są podzieleni na trzy klasy – na bohaterów natarcia z dużymi obrażeniami lub kontrolujące pole bitwy przy pomocy pułapek/wieżyczek, postacie wspierające drużynę, lecząc sojuszników lub dając im bonusy oraz na tzw. „tanków”, czyli postaci mogących zaabsorbować dużą ilość obrażeń. Mapy wzorowane są na prawdziwych lokacjach; trzy pierwsze mapy („King′s Row”, „Hanamura”, „Świątynia Anubisa”) inspirowane są Londynem, Japonią oraz ruinami Starożytnego Egiptu.

Overwatch zawiera cztery tryby rozgrywki:

  • szturm – zadaniem jednej z drużyn jest zdobycie dwóch punktów przejęcia, podczas gdy druga musi je bronić;
  • eskorta – drużyna atakująca ma za zadanie eskortować ładunek do punktu przed upływem czasu, podczas gdy drużyna broniąca musi ich powstrzymać;
  • kontrola – dwie drużyny walczą o kontrolę na mapie przed upływem czasu;
  • szturm/eskorta – atakujący najpierw przejmują ładunek, a potem eskortują go do punktu docelowego. Obrońcy starają się ich powstrzymać;
  • rywalizacja;
  • centrum gier

 Overwatch tracer

Fabuła

Overwatch został osadzony w niedalekiej przyszłości, kilka lat po kryzysie omnicznym, w którym zbuntowana sztuczna inteligencja chciała zniszczyć rasę ludzką. Aby zakończyć konflikt, Organizacja Narodów Zjednoczonych stworzyła grupę Overwatch, która łączyła najzdolniejszych ludzi z całego świata. Gdy wojna się skończyła, grupa została przekształcona w organizację pokojową, jednak po wielu przestępstwach na całym świecie, korupcji i działalności niezgodnej z prawami człowieka, wpływy organizacji zaczęły słabnąć. Po tajemniczym wybuchu w głównej siedzibie Overwatch, uznanej za wypadek, grupa została rozwiązana.

Sukces komercyjny Overwatch

2 czerwca 2016 roku Blizzard poinformował, że od czasu premiery w Overwatch zagrało siedem milionów osób (na wszystkich platformach), które spędziły w świecie gry łącznie 119 mln h4 czerwca 2016 Blizzard za pośrednictwem serwisu Twitter poinformował, że w grę zagrało już ponad 10 milionów osób. 23 czerwca 2016 grupa analityczna SuperData Research podała, że Overwatch zajął 1. miejsce wśród najlepiej zarabiających tytułów na komputery osobiste oraz 5. miejsce wśród gier na konsole. Oszacowano, że w osiem dni od premiery zarobił ponad 269 mln dolarów z dystrybucji cyfrowej na całym świecie, wyprzedzając takie tytuły, jak DoomCounter-Strike: Global OffensiveDark Souls III i Minecraft. Podano również, że gra była wówczas 5. najczęściej transmitowanym tytułem na serwisach streamingowych. 4 sierpnia podczas sprawozdania z II kwartał 2016 roku podano, że w Overwatch zagrało już ponad 15 milionów osób na całym świecie, wliczając w to sprzedane egzemplarze pudełkowe, sprzedaż cyfrową, graczy korzystających z kafejek internetowych oraz wielodostępnych konsol domowych. Tym samym stał się najlepiej sprzedającą się grą komputerową Blizzarda w historii, detronizując poprzednią produkcję firmy, Diablo III i zarazem osiągając to szybciej niż jakakolwiek gra tego studia. Overwatch pobił również rekord ustanowiony przez Diablo III w Chinach i stał się najszybciej sprzedającą się grą PC na tamtejszym rynku. Ponadto podano, że od premiery zarobił około 0,5 mld dolarów, a gracze spędzili dotychczas ok. 500 mln h w grze. Podczas imprezy TwitchCon 2016 firma Twitch podała, że Overwatch był najchętniej streamowaną grą w 2016. 11 października 2016 podano, że liczba zarejestrowanych graczy przekroczyła 20 milionów; tym samym OW stał się najszybszą grą Blizzarda, która osiągnęła taki wynik w tak krótkim czasie, tj. po czterech miesiącach. Pod koniec stycznia 2017 roku podano, że ilość graczy przekroczyła 25 milionów, z kolei podczas podsumowania rocznego za rok 2016 podano, że jako „nowa franczyza” w IV kwartale utrzymywała wysoką aktywność miesięczną graczy (MAU). 28 kwietnia 2017 podano, że liczba graczy przekroczyła 30 mln. Z kolei podczas sprawozdania finansowego za I kwartał 2017 poinformowano, że Overwatch stał się 8. marką w portfolio Activision Blizzard, która zarobiła miliard dolarów. Podczas sprawozdania za II kwartał 2017 podano, że społeczność Overwatcha wzrastała od ponad roku po premierze gry, ustanawiając tym samym kolejny rekord miesięcznej aktywności graczy (MAU). 16 października 2017 Blizzard za pomocą Twittera ogłosił, że gra ma już 35 milionów graczy. Podczas podsumowania III kwartału 2017 podano, że w porównaniu do roku poprzedniego wzrosła miesięczna ilość aktywnych graczy. Podczas sprawozdania za I kwartał 2018 podano, że łączny czas spędzony na graniu i oglądaniu Overwatch wzrósł w ujęciu kwartał do kwartału.

Ponadto w czerwcu 2016 koreańska strona Gametrics poinformowała, że Overwatch był drugą najpopularniejszą grą (23,79%) w koreańskich PC bangach zaraz po League of Legends (29,15%). Z kolei pod koniec czerwca podano, że gra była najczęściej wybieranym tytułem w koreańskich kafejkach internetowych. Według danych Gametrics z ponad 4000 PC bangów, Overwatch osiągnął ponad 30%, pokonując League of Legends z wynikiem 27,8% (na 1. miejscu od 46 miesięcy). Gra ponownie była numerem 1 w koreańskich kafejkach internetowych przez cały III kwartał 2016 roku.

Początkowo Overwatch był tworzony jako MMO pod nazwą Project: Titan, ale sam Jeff Kaplan stwierdził, że stworzona przez nich gra okazała się całkowitą porażką, przez co postawiono właśnie na Hero Shootera.

 

Zostaw komentarz

Tagi:
Zostaw odpowiedź